tablet
vdhsafes_mac

De opdracht

Realiseer een online platform voor een activatie campagne over cyber security met het doel om Nederland bewuster en veiliger online te laten zijn. Denk mee over tools waarmee deze doelstelling online kan worden behaald en help stichting ECP bij het inrichten van de campagne.

Bekijk het eindresultaat

DE CAMPAGNE


Nederland behoort bij de landen met de meeste internetaansluitingen. En nergens in Europa maken zoveel mensen gebruik van internetbankieren als in Nederland. We zijn altijd en overal online. Dat geeft Nederland een voorsprong en biedt kansen voor innovatie en economische groei. Maar het betekent ook dat iedereen – burgers, overheden, bedrijven – zich bewust moet zijn van de gevaren en risico’s. Aanvallen worden steeds geavanceerder en zijn steeds lastiger te herkennen. Cybersecurity is een groeiend probleem in Nederland. Continu bewustzijn over online veiligheid en vooral actie ondernemen om veiliger online te zijn is aandachtspunt.

Daarom vindt ieder jaar de campagne Alert Online plaats. In 2016 van 3 tot en met 14 oktober. Deze campagne richt zich op het creëren van bewustwording rondom cybersecurity. Gedurende twee weken slaan overheid, bedrijfsleven en wetenschap de handen ineen met als doel Nederlandse internetgebruikers bewuster en veiliger online te laten zijn. Stichting ECP organiseert Alert Online 2016 in opdracht van de NCTV.

poster-2
poster-2

DE CAMPAGNE


Nederland behoort bij de landen met de meeste internetaansluitingen. En nergens in Europa maken zoveel mensen gebruik van internetbankieren als in Nederland. We zijn altijd en overal online. Dat geeft Nederland een voorsprong en biedt kansen voor innovatie en economische groei. Maar het betekent ook dat iedereen – burgers, overheden, bedrijven – zich bewust moet zijn van de gevaren en risico’s. Aanvallen worden steeds geavanceerder en zijn steeds lastiger te herkennen. Cybersecurity is een groeiend probleem in Nederland. Continu bewustzijn over online veiligheid en vooral actie ondernemen om veiliger online te zijn is aandachtspunt.

Daarom vindt ieder jaar de campagne Alert Online plaats. In 2016 van 3 tot en met 14 oktober. Deze campagne richt zich op het creëren van bewustwording rondom cybersecurity. Gedurende twee weken slaan overheid, bedrijfsleven en wetenschap de handen ineen met als doel Nederlandse internetgebruikers bewuster en veiliger online te laten zijn. Stichting ECP organiseert Alert Online 2016 in opdracht van de NCTV.

De case

BLiS & Bubblefish sloegen samen met stichting ECP de handen ineen voor het ontwikkelen van een online campagneplatform waar in aanloop naar de campagneperiode de focus ligt op het enthousiasmeren en inspireren van partijen om mee te doen als partner van de campage. Bubblefish richtte zich op het concept, interactie, usability en vormgeving en BLiS richtte zich op webdevelopment van de site en game, assistentie bij de penetratie-test en het inrichten van de webserver. Tijdens de campagneperiode helpt het platform bij het versterken van de bewustwording over en het activeren van Nederlandse internetgebruikers dat zij eenvoudig stappen kunnen zetten om veiliger online te zijn.

Gekeken is naar de customer journey hoe komen mensen terecht op het platform, wat zoeken zij daar, en hoe zorgen we vervolgens dat we de boodschap van Alert Online duidelijk overbrengen op de bezoeker? Gezamenlijk ontwikkelden wij een online platform dat iedere bezoeker vele bezoekers aanspreekt.

scherm

HET PLATFORM


Inspirerende activiteiten van voorgaande jaren, duidelijke uitleg waarom meedoen belangrijk is, waar men aan bijdraagt, wat het oplevert, en hoe je partner kunt worden. Dat is de basisinhoud van de site in aanloop naar de campagneperiode. Voor de doelgroep Nederlandse internetgebruikers is een indeling gekozen op basis van verschillende manieren waarop mensen willen leren. Daarom zijn er tijdens de campagneperiode persoonlijke verhalen te vinden, naast experts die uitleg en tips geven. Bovendien kunnen mensen een quiz spelen waardoor zij inzicht krijgen in hun cybersecurity skills: wat doen zij goed en waar kunnen zij verbeteren.

Het platform biedt continue een duidelijk overzicht van alle activiteiten die partners van de campagne gedurende de campagneperiode initieren. Ook is een toolkit te vinden met gratis communicatiemateriaal die partners kunnen gebruiken bij hun activiteiten tijdens de campagneperiode.

HET PLATFORM


Inspirerende activiteiten van voorgaande jaren, duidelijke uitleg waarom meedoen belangrijk is, waar men aan bijdraagt, wat het oplevert, en hoe je partner kunt worden. Dat is de basisinhoud van de site in aanloop naar de campagneperiode. Voor de doelgroep Nederlandse internetgebruikers is een indeling gekozen op basis van verschillende manieren waarop mensen willen leren. Daarom zijn er tijdens de campagneperiode persoonlijke verhalen te vinden, naast experts die uitleg en tips geven. Bovendien kunnen mensen een quiz spelen waardoor zij inzicht krijgen in hun cybersecurity skills: wat doen zij goed en waar kunnen zij verbeteren.

Het platform biedt continue een duidelijk overzicht van alle activiteiten die partners van de campagne gedurende de campagneperiode initieren. Ook is een toolkit te vinden met gratis communicatiemateriaal die partners kunnen gebruiken bij hun activiteiten tijdens de campagneperiode.

 

Test je skills-quiz

Trots zijn we op de game die we voor Alert Online hebben ontwikkeld. Aan de hand van het concept van Creative Agency ‘0 to 9’ ontwikkelden BLiS & Bubbelfish de zogenaamde ‘Test je skills-quiz. Door het beantwoorden van 10 vragen krijgt de Netderlandse internetgebruiker op een eenvoudige en leuke manier inzicht in hoe het is gesteld met zijn of haar kennis en kunde op het gebied van cybersecurity. Door de quiz te spelen leert de bezoeker ook nieuwe technieken om zich te weren tegen cybercrime en wordt bestaande kennis versterkt.

 

Verschillende onderwerpen komen aan bod: ben jij bijvoorbeeld wel alert op ransomware, phishing, wachtwoorden en sociale media? Aan het eind krijg je een totaalscore met de belangrijkste aandachtspunten die je kunt uitprinten. Uiteraard kun je de quiz ook delen.

Bekijk de game

Interesse in samenwerking?

Ben je communicatie- of marketing manager en ben je benieuwd wat Bubblefish voor jouw organisatie of ministerie zou kunnen betekenen? Neem dan via onderstaande knop contact met ons op.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

VOLGENDE CASE

Calvijn

cta white