desktop_focus-beroeps-academie

De opdracht

Ontwikkel een online platform waarop alle Calvijn scholen een eigen omgeving krijgen inclusief een onderscheidende uitstraling en profilering. Verbeter de informatiestructuur waardoor informatie gemakkelijk en snel te vinden is en de gebruiker altijd weet welke school hij bezoekt.

www.calvijn.nl

Bekijk de website

MAKING THINGS HAPPEN

De beste start van ieder project


Om een succesvolle website te ontwikkelen is het belangrijk om vooraf een helder beeld te hebben van cruciale zaken als doelstellingen, doelgroepen, content, type gebruiker en de doeltaken. Daarom starten wij ieder project met een Making Things Happen sessie. Tijdens deze sessie behandelen wij, met behulp van verschillende methodieken, diverse onderwerpen op een interactieve en uitdagende manier. De informatie uit een Making Things Happen sessie helpt ons een goed concept te bedenken, zorgt voor synergie in het team en maakt het voor de klant inzichtelijk op basis van welke funderingen de website tot stand komt.

Michelle Nods
Michelle Nods
Michelle Nods

INTERVIEWS & PERSONA’S

Rechtstreekse input vanuit de doelgroep


Naast de input vanuit de organisatie tijdens de MTH sessie willen wij bij Bubblefish graag horen wat de eindgebruiker uiteindelijk van de website verwacht. Daarom hebben wij tijdens het project meerdere interviews met leerlingen en ouders van verschillende scholen afgenomen. De resultaten van deze interviews hebben we uitgewerkt in uitgebreide persona’s en customer journeys welke een goed inzicht geven in de wensen en eisen van de eindgebruikers.

CUSTOMER JOURNEY

Pijnpunten herkennen en verbeteren.


Om een optimale User Experience te ontwerpen en te behalen, was het noodzakelijk om de User Experience van de ‘oude’ website in kaart te brengen middels een customer journey. In deze customer journey zijn de pijnpunten van de eindgebruiker overzichtelijk in kaart gebracht zodat deze bij het realiseren van de nieuwe website opgelost konden worden.

Customer Journey

HUISSTIJL VAN CALVIJN

Iedere school zijn eigen identiteit.


Een consistente vormgeving is bij een multiplatform website erg belangrijk: alle sites op het platform moeten herkenbaar zijn als Calvijn. Daarnaast was het van groot belang om iedere school van een eigen identiteit te voorzien. Een uitdaging die wij graag aangingen.

Met behulp van de nieuwe Huisstijl van Calvijn, welke door Tigges is ontworpen, hebben wij de vertaalslag gemaakt naar online vormgeving waarin de identiteit van iedere school goed naar voren komt door middels van kleurgebruik, fotografie en typografie. Met behulp van een ‘paspoort’ per locatie is het direct duidelijk op welke locatie de bezoeker zich bevindt en wat hij van deze locatie kan verwachten.

Craft

Jouw school online

Om een overzichtelijke informatiestructuur voor de website te bedenken heeft Bubblefish zich gedurende het project via diverse methodieken verplaatst in de doelgroep en hun behoefte aan informatie. Door de bezoeker centraal te stellen, hebben wij gezorgd voor een consistente site architectuur en navigatie waardoor een bezoeker altijd in staat is om snel en gemakkelijk de benodigde informatie te verkrijgen.

Jouw school online

RESPONSIVE

Altijd en overal beschikbaar


Nederlandse jongeren vanaf 12 jaar gebruiken veelvuldig mobiel internet. Het is daarom van groot belang dat de website van het Calvijn ook via smartphones toegankelijk is en juist een snelle laadtijd heeft. De nieuwe website van het Calvijn is geheel responsive gebouwd op basis van Bootstrap waardoor de website optimaal bruikbaar is op mobiele devices.

Calvijn responsive
calvijn_mockup

Gemakkelijk beheerbaar
met behulp van Craft CMS

Voor het nieuwe online platform van Calvijn is er gekozen voor het Content Management System (CMS) Craft, een flexibel en modulair CMS. Het is ontworpen om flexibel genoeg alle soorten content te beheren zonder veel complicaties. Door de geavanceerde caching laadt de website altijd razendsnel. Afbeeldingen hoeven niet meer handmatig verkleind te worden, dit doet Craft automatisch. Ook heeft Craft een Live Preview zodat de pagina eerst bekeken kan worden voordat hij gepubliceerd wordt.

Craft is met modulair uitbreidbaar en is voor een beheerder een erg gebruiksvriendelijk CMS. Tijdens dit project is Calvijn nauw betrokken geweest bij het invoeren van de content. De docenten hebben namelijk zelf de content ingevoerd. Bubblefish heeft een 2-daagse content workshop gegeven bij Hotel Van Der Valk in Ridderkerk. Verschillende docenten van de vestigingen hebben van ons uitleg gekregen en hebben we mogen begeleiden bij het invoeren van de content en het beantwoorden van vragen.

Craft

Spread the word

Een nieuwe website is stap 1 in het proces van online succes. Om dit succes te garanderen zijn publiciteit, SEO en online marketing onmisbare stappen.

explanimation
officiele-opening-gebouw_focus-beroeps-academie
officiele-opening-gebouw_focus-beroeps-academie

Resultaten

bezoeker
1.380

unieke bezoekers binnen 24 uur

tijd
2:12

gemiddelde tijd op de website

Snelheid
28.015

paginaweergaven in 1 maand

mobile
3.427

mobiele bezoekers in 1 maand

bezoeker
380

unieke bezoekers binnen 24 uur

tijd
2:12

gemiddelde tijd op de website

Snelheid
28.015

paginaweergaven in 1 maand

mobile
3.427

mobiele bezoekers in 1 maand

Interesse in samenwerking?

Ben je communicatie- of marketing manager en ben je benieuwd wat Bubblefish voor jouw organisatie of ministerie zou kunnen betekenen? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

VOLGENDE CASE

VAN DEN ASSEM

cta_white