tablet

De opdracht

Ontwikkel een innovatief en onderscheidend online responsive platform voor van den Assem, waar merk-, productbeleving en interactiviteit centraal staan. Biedt bezoekers content over o.a. schoenen, fashion, luxe artikelen en crosslinks naar productpagina’s in de webshop www.assem.nl en naar onze externe partners.

www.assem.nl/berry

De aanleiding

Hoe kwam het tot stand?

Van den Assem wil zich graag online onderscheiden en wil inspelen op de trends en behoeften van de consument. De papieren versie van Berry! is al jaren een graag gezien branded magazine op de deurmat van vele huishoudens in een groot gedeelte van Nederland. Immers een van den Assem klant bevindt zicht overal in Nederland en houdt van kwalitatieve en stijlvolle schoenen voor dames, heren en kinderen. De doelstelling was om de Berry! naast de papieren versie ook online uit te brengen, maar dan interactief, vernieuwend, met wekelijkse verse content en een ultieme beleving te creeren voor de bezoeker.

ONS EERSTE CONCEPT

Ons kapstokje om engagement te creeren was eenvoudig: interview op locatie een bekende ondernemer of Nederlander, die uiteraard een passie voor schoenen heeft en laat deze een transparante schoenendoos doorgeven aan de volgende persoon.

Het ontwerp proces

In samenwerking met het marcom team van van den Assem heeft Bubblefish vanuit de doelstellingen diverse conceptvoorstellen bedacht en ontwerpen om deze vervolgens met de stakeholders door te nemen. De layout is gebaseerd op veel content, strak ontwerp en beleving. Die beleving wordt oa bereikt door het toepassen van cinemagraphs. Als content management systeem hebben we gekozen voor ExpressionEngine.

Omslagfotopertini-600x255

CONTENT STRATEGIE VOOR LANGE TERMIJN

Het toegankelijk maken van informatie

Het allerbelangrijkste van elke website is de inhoud. Dat is ten slotte waar de bezoekers voor komen. Daarom ligt aan de basis van elke goede website een contentstrategie. Een contentstrategie combineert menselijke componenten als workflow en beheer met inhoudelijke componenten als structuur en inhoud. Het marcom team van van den Assem creert periodiek unieke content in samenwerking met o.a. fashionbloggers en diverse fotograven.

Resultaten

Snelheid
6.207

unieke bezoekers per maand

tijd
0:42

gemiddelde tijd op de website

14.451

GEMIDDELDE PAGINA WEERGAVEN

mobile
2.976

mobiele bezoekers

Snelheid

6,207

UNIEKE BEZOEKERS PER MAAND

tijd

0:42

GEMIDDELDE TIJD OP DE WEBSITE

6,207

UNIEKE BEZOEKERS PER MAAND

mobile

2.976

MOBIELE BEZOEKERS

Interesse in samenwerking?

Ben je communicatie- of marketing manager en ben je benieuwd wat Bubblefish voor jouw organisatie of ministerie zou kunnen betekenen? Neem dan via onderstaande knop contact met ons op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.