Online strategie bepalen

Een online strategie bepalen is nodig om online succes te behalen. Een online strategie opstellen is het maken van keuzes en het bepalen van online doelstellingen. Dat is niet altijd even gemakkelijk. Bubblefish helpt daarom organisaties met het opstellen van een passende online strategie.

Waarom je een online strategie nodig hebt

Een goed fundament is de basis voor online succes

Er zijn nog veel organisaties in Nederland die geen online strategie opgesteld hebben. Deze organisaties schieten met digitale hagel in plaats van met scherp en vinden het vreemd dat ze weinig tot geen online succes en conversie boeken.

De voordelen van een online strategie

check

Geeft inzicht in de resultaten

check

Is de basis voor online succes

check

Zorgt voor synergie binnen organisaties

check

Bepaalt de koers van een project

check

Kostenbesparend omdat je effectief te werkt gaat

Zo bepalen we jouw online strategie

1. Inventariseren

2. Scoreboard maken

3. Strategie uitvoeren

4. Resultaten meten

5. Conversie optimalisatie

6. Rapporteren

Hoe bepaal je een online strategie?

Online Strategy Map en Online Scorecard

Tijdens een Making Things Happen sessie verzamelen wij samen met de klant de benodigde informatie. Bubblefish maakt gebruik van de Online Strategy Map en Online Scorecard om bedrijven bewust te maken en te houden van hetgeen er in de online strategie is bepaald. De belangrijkste KPI’s worden als conversiedoelen ingesteld en periodiek gemeten en gerapporteerd.

Een online strategie bestaat bij Bubblefish uit de volgende onderdelen:

✓ Online missie
✓ Online doelstellingen
✓ Succesfactoren
✓ Indicatoren

✓ Targets
✓ Verbeteracties
✓ Wie is waarvoor verantwoordelijk

✓ Online missie
✓ Online doelstellingen
✓ Succesfactoren
✓ Indicatoren
✓ Targets
✓ Verbeteracties
✓ Wie is waarvoor verantwoordelijk

MAKING THINGS HAPPEN SESSIE

De beste kickoff voor elke internet project

Wij maken het verschil met onze Makings Things Happen sessies. Tijdens de Making Things Happen sessie gaan wij op inspirerende en creatieve wijze, samen met de stakeholders van een project, een aantal onderwerpen behandelen welke allemaal bijdragen aan het uiteindelijke resultaat. Deze onderwerpen zijn:

✓ Pains and Gains
✓ Doelgroepen
✓ Doelstellingen
✓ Doeltaken
✓ Content & structuur

✓ Webdesign
✓ Webdevelopment
✓ Online marketing
✓ Onderhoud en support

✓ Pains and Gains
✓ Doelgroepen
✓ Doelstellingen
✓ Doeltaken
✓ Content & structuur
✓ Webdesign
✓ Webdevelopment
✓ Online marketing
✓ Onderhoud en support

Tijdens een sessie ontstaat er een goed beeld van de organisatie, haar wensen en haar medewerkers wat een voordeel is in de totstandkoming van de oplossingen. De verkregen informatie zorgt dat wij de strategie kunnen bepalen, een goed concept te ontwerpen en te bepalen welke online marketing middelen ingezet worden.

ONLINE KPI DASHBOARD

Realtime inzicht in je online performance

Voor onze klanten hebben wij een KPI dashboard beschikbaar waar alle data van je online business beschikbaar is. Denk bijvoorbeeld aan real time traffic, social media kanalen of het resultaat van je laatste e-mail campagne. Organisaties zijn door ons KPI dashboard 24/7 op de hoogte en teams zijn snel geinformeerd. Wij kunnen het dashboard voor je configureren maar je kan dit ook eenvoudig zelf doen. Indien je daar behoefte aan hebt helpen we je met de configuratie van een TV, internet en montage.

Deze bedrijven gebruiken o.a. ons dashboard:

Voor meer informatie en prijzen over ons KPI Dashboard kijk je op de website van ons dochterbedrijf Just Analyse.

Interesse?

Wil je eens een uurtje vrijblijvend sparren over jouw online strategie of wil je een offerte aanvraag?

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

LEES MEER OVER

USER CENTERED DESIGN
cta white